Wycieczka do Trójmiasta PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator
poniedziałek, 23 czerwca 2014 07:47

W dniach 18-22 czerwca 2014r. uczniowie SLO pod opieką p. Konrada Surowca, p. Anny Bober i p. Sylwii Król mogli podziwiać piękno i zabytki Trójmiasta. W środę 18 czerwca punktualnie o godz. 20 wyruszyliśmy w drogę i niespełna po  11 godzinach dotarliśmy na miejsce do hotelu - Dworu Prawdzica w Gdańsku, położonego przy samej plaży. W autobusie śmiechom i radościom nie było końca.

Moc emocji dostarczył nam widok naszego pięknego, ale zimnego Bałtyku i ogromu piachu na plaży.  Ze względu na zmieniającą się pogodę i możliwe opady deszczu w następnych dniach, w czwartek całe popołudnie kąpaliśmy się w morzu, a także graliśmy w siatkówkę na plaży. Starczyło również czasu na zbieranie muszelek i bursztynów.  Wieczorem plażą udaliśmy się pieszo na długi spacer do Sopotu, by podziwiać zachód słońca na najdłuższym drewnianym molo w Polsce.

Drugi dzień zwiedzania Trójmiasta rozpoczęliśmy od wizyty w stadionie PGE Arena. Mogliśmy wejść do szatni piłkarzy, a nawet do sali przeznaczonej dla trenerów. Oprowadzono nas tam, gdzie podczas meczu nie mielibyśmy szansy wejścia, poznaliśmy również ofertę konferencyjno- bankietową, którą prowadzi PGE Arena. Kolejną oczekiwaną przez nas atrakcją było zwiedzanie Akwarium Morskiego w Gdyni, w którym odkrywaliśmy tajemnice podwodnego świata wraz z ponad tysiącem okazów morskich i wodno–lądowych pochodzących z Bałtyku i dalekich mórz. Była to ciekawa lekcja biologii i geografii morza. Następnie udaliśmy się na przechadzkę po Skwerze Kościuszki i w porcie obserwowaliśmy „ORP Błyskawicę” i „Dar Pomorza”, a także inne statki, które imponowały swoją wielkością i wyglądem. Kolejnym punktem był spacer po słynnym „Monciaku” w Sopocie. Następnie tradycyjnie wróciliśmy promenadą pieszo do hotelu.  Nie zabrakło spotkania ze sławnymi ludźmi. Tego dnia tuż przy naszym hotelu napotkaliśmy Marcina Gortata, w Sopocie zaś kilku naszych kolegów i koleżanek miało możliwość rozmowy z Marcinem Freją (Matura To Bzdura).

Trzeci dzień po wykwaterowaniu się z hotelu i pożegnaniu się z morzem, udaliśmy się pieszo na stację kolejki SKM i udaliśmy się pociągiem do centrum Gdańska. Zwiedzanie rozpoczęliśmy się od spaceru ulicami Starego Miasta tzn., Długą, Długim Targiem, Mariacką i Długim Pobrzeżem. Zobaczyliśmy Zieloną i Złotą Bramę, Ratusz- Historyczne Muzeum Miasta Gdańska, fontannę z pomnikiem Neptuna, Dwór Artusa, Kościół Mariacki, a także Spichrze nad Motławą ze słynnym Żurawiem.  Gdańsk urzekł nas architekturą i niecodzienną atmosferą.  Nie sposób opisać piękno tego miasta, musimy tu koniecznie jeszcze raz przyjechać.  Po obiedzie i zakupie licznych pamiątek udaliśmy się na parking, gdzie czekał na nas autokar, którym udaliśmy się w drogę powrotną.
Zmęczeni, ale za to szczęśliwi i pełni doznań wróciliśmy wcześnie rano następnego dnia do Głogowa Małopolskiego. Świetna wycieczka - jednym słowem!!!

Polecamy

Licznik odwiedzin

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter