Paryż-Strasburg 2014 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Kinga Dragan, Gabriela Dziuba Klasa 3C
sobota, 01 marca 2014 20:51

W dniach od 25 lutego do 1 marca bieżącego roku mieliśmy przyjemność uczestniczyć w wyjeździe do Francji. Wyjazd ten był nagrodą za udział w konkursie Euroscola. Celem naszej podróży miał być Parlament Europejski w Strasburgu, jednak korzystając z okazji postanowiliśmy udać się także do miasta zakochanych - Paryża.

We wtorek o godzinie 8:30 dwadzieścioro czworo uczniów wraz z nauczycielami – Panem Dawidem Rosołem i Panią Moniką Rękosiewicz-Tokarz rozpoczęliśmy swą podróż do Francji. Po całym dniu i nocy spędzonej w autokarze w godzinach porannych, lekko zmęczeni, dotarliśmy do Paryża. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Ogrodów Luksemburskich i Fontanny Medyceuszy. Następnie zobaczyliśmy: Panteon, Dzielnicę Łacińską, Katedrę Notre-Dame, Les Invalides, Grób Napoleona, Kabaret Moulin Rouge, Plac Pigalle. Jednak to nie był koniec zwiedzania. Nasz przewodnik zabrał nas na Plac Artystów-Place du Terte, stamtąd udaliśmy się do Bazyliki Sacre Coeur skąd mogliśmy podziwiać piękną panoramę Paryża. Po obiedzie kontynuowaliśmy zwiedzanie udając się  w kierunku Wieży Eiffla, skąd mieliśmy wyruszyć w rejs statkiem po Sekwanie. Po godzinnym rejsie nie ukrywając zmęczenia udaliśmy się na nocleg do oddalonego o kilkanaście kilometrów od Paryża hotelu.

Następnego dnia naszym najważniejszym celem była Wieża Eiffla. Po śniadaniu wyruszyliśmy na dalsze zwiedzanie. Gdy dotarliśmy pod wieżę Eiffla w strugach deszczu wyszliśmy na drugie piętro. Chcieliśmy pojechać dalej na trzecie piętro, ale z powodu silnego wiatru i sporych opadów deszczu nie było to możliwe. Cali zmarznięci i zmoknięci przejechaliśmy autokarem przez najpiękniejsze place Paryża: Plac Opery ze słynną Operą Garnier, Plac Vendome z hotelem Ritz oraz domem, w którym mieszkał Fryderyk Chopin, Plac Bastylii z nowoczesnym gmachem Opery, Plac Zgody (Place de la Concorde), Pola Elizejskie, Plac Gwiazdy z Łukiem Triumfalnym. Odwiedziliśmy także słynne Muzeum Orsay. Po wyjściu z muzeum przejechaliśmy po raz ostatni ulicami Paryża i udaliśmy się w podróż do Strasbourga. Na miejsce dotarliśmy  wieczorem. Po zakwaterowaniu udaliśmy się na kolację.

W piątek po śniadaniu pojechaliśmy do Parlamentu Europejskiego. Udaliśmy się na salę obrad, gdzie zajęliśmy miejsca posłów europejskich. Beata Lepak zaprezentowała nasze Liceum. Po obiedzie rozpoczęła się kolejna część debaty. Tym razem debatowaliśmy nad tematami, które zostały przygotowane przez nas jeszcze w szkole. Byliśmy podzieleni, podobnie jak reprezentanci innych krajów, na sześć czteroosobowych drużyn. Po dwugodzinnych obradach wybrani przez nas przedstawiciele grup zaprezentowali owoce wspólnej pracy przed wszystkimi uczestnikami. Na zakończenie wysłuchaliśmy wspólnie Hymn Unii Europejskiej. Po całym dniu spędzonym w Parlamencie Europejskim chcieliśmy także zwiedzić Strasbourg. Miasto nocą wyglądało cudownie. Zjedliśmy przepyszną kolację w bardzo klimatycznej restauracji. Zrobiliśmy ostatnie zdjęcia i wyruszyliśmy w drogę powrotną.

Do Głogowa wróciliśmy w sobotę w godzinach popołudniowych.

Wyjazd był dla nas wielkim przeżyciem i zapewne zapamiętamy go na długie lata.

Polecamy

Licznik odwiedzin

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter